Eerste reacties na de première van ‘Madame Web’: mixed reviews

KKees van den Berg 14 februari 2024 15:59

De superheldenfilm 'Madame Web', met in de hoofdrol Dakota Johnson, is in première gegaan. De eerste reacties op sociale media zijn overwegend negatief, maar er zijn ook enkele positieve geluiden te horen. Deze film komt op een moment waarop superheldenfilms het moeilijk hebben aan de box-office.

Première en eerste reacties op 'Madame Web'

De film 'Madame Web', een samenwerking tussen Sony en Marvel, heeft maandagavond haar debuut gemaakt. De eerste reacties, voornamelijk via sociale media, zijn gemengd te noemen. De film, met Dakota Johnson in de titelrol, heeft naast Johnson ook Sydney Sweeney, Celeste O’Connor, Isabela Merced en Tahar Rahim, Mike Epps, Emma Roberts en Adam Scott in de cast. De regie was in handen van S.J. Clarkson, die het script schreef samen met Matt Sazama, Burk Sharpless en Claire Parker.

'Madame Web' is de vierde film in Sony's Spider-Man Universe (SSU), een reeks films die zich allemaal in hetzelfde universum afspelen. De film volgt op 'Venom' uit 2018, 'Venom: Let There Be Carnage' uit 2021 en 'Morbius' uit 2022. De films uit de SSU krijgen tot nu toe echter vernietigende kritieken, hoewel ze aan de box-office redelijk tot gemiddeld presteren.

Toekomstige releases in het Spider-Man Universe

Sony heeft al plannen voor toekomstige films in het Spider-Man Universe. Zo is de release van 'Kraven the Hunter' gepland voor 30 augustus, en 'Venom 3' zou op 8 november in de zalen moeten komen. Het valt nog af te wachten hoe deze films ontvangen zullen worden, gezien de gemengde reacties op de voorgaande films in de reeks.