Recensie 'Knuckles' (Serie Paramount+)

RRoos Verhoeven 28 april 2024 17:45

De Paramount+ serie Knuckles, een spinoff van de razend populaire Sonic the Hedgehog filmreeks, is een verrassend grappige en nostalgische ode aan klassieke Hollywood komedies. Idris Elba schittert als de rode alien Knuckles in een mix van humor, actie en absurde situaties.

Knuckles: Een onverwachte hit

Knuckles, een spin-off van de geliefde Sonic the Hedgehog filmserie, doet het onverwachte en brengt ons een van de grappigste shows van het jaar. De rode alien, Knuckles, gespeeld door Idris Elba, probeert na de gebeurtenissen in Sonic the Hedgehog 2 zijn plek op aarde te vinden. De serie is een hilarische ode aan oude Hollywood komedies en portretteert Knuckles als de ongewenste gast – een komisch archetype dat al lang deel uitmaakt van het Hollywood repertoire.

De dynamiek tussen Knuckles en Wade

In een interessante twist van de Sonic formule, speelt Idris Elba's Knuckles de rechte man tegenover Adam Pally's Wade Wipple, de eeuwige sidekick met een passie voor nostalgie. Het contrast tussen de ernstige Knuckles en de maffe Wade levert heel wat komische momenten op. De interactie tussen beide personages zorgt voor een frisse wind in de serie en brengt een nieuwe dynamiek in de storytelling, wat de serie zijn unieke charme geeft.

Knuckles' eerbetoon aan klassieke komedies

Knuckles slaagt erin om klassieke komedie-elementen en -archetypes, zoals de ongewenste gast en de vis uit het water, op een frisse en humoristische manier te presenteren. Tegelijkertijd brengt de serie een eerbetoon aan bekende komediefilms zoals Kingpin en Parks and Rec, wat bijdraagt aan de nostalgische sfeer. Dit is een prachtig voorbeeld van hoe Knuckles speelt met bekende tropen en deze op een unieke manier samenvoegt om een eigen, unieke komische stempel te drukken.

Wat Knuckles zo boeiend maakt, is de serie van onverwachte plotwendingen. Van Knuckles die wegloopt en zich aansluit bij Wade, tot een plot die steeds meer gericht is op bowling, de serie blijft het publiek verrassen en entertainen. Deze onvoorspelbaarheid draagt bij aan de humor van de show, en zorgt ervoor dat het publiek blijft kijken om te zien wat er vervolgens zal gebeuren.