Recensie Netflix-film '60 Minuten': Een adembenemende actie thriller met een uniek concept

DDavid Meijer 18 februari 2024 11:35

In de recente Netflix actie thriller '60 Minuten' speelt professioneel MMA-vechter Octavio Bergmann (Emilio Sakraya) tegen de klok om zijn dochter's verjaardagsfeest bij te wonen terwijl hij achterna wordt gezeten door de onderwereld. De film biedt niet alleen adembenemende gevechten, maar ook een immersieve gimmick met gebruik van moderne technologie in real-time.

Octavio's race tegen de klok

In dit adembenemende verhaal speelt Emilio Sakraya de rol van Octavio Bergmann, een professionele MMA-vechter die op het punt staat een van de grootste gevechten van zijn carrière aan te gaan. Echter, de druk wordt nog groter wanneer zijn ex-vrouw dreigt met volledige voogdij over hun dochter, tenzij hij kan bewijzen dat hij een betrokken vader is door op tijd op haar verjaardagsfeestje te zijn. Deze onvoorziene omstandigheid dwingt Octavio alles te laten vallen en de race tegen de klok aan te gaan, terwijl hij de woede van de criminele onderwereld moet trotseren die flink op zijn gevecht heeft ingezet.

Sterke vechtchoreografie en unieke plot

'60 Minuten' is zeker een van de meest opvallende actiefilms van het jaar, dankzij de indrukwekkende prestaties van de cast, met name Emilio Sakraya. Sakraya, die in het echte leven een voormalig nationaal karatekampioen is, levert een uitmuntende prestatie die de kijkers op het puntje van hun stoel houdt. De film maakt ook indruk met zijn sterke vechtchoreografie en het unieke concept van een tijd-gerelateerde plot, wat een extra laag van spanning en urgentie toevoegt aan de al intense sfeer van de film.

'60 Minuten' maakt slim gebruik van moderne technologie om de filmervaring te verbeteren. Octavio draagt gedurende de hele film een oortje verbonden aan zijn telefoon, wat zorgt voor interessante plotwendingen en de eentonigheid doorbreekt van wat anders een eindeloze achtervolging zou kunnen zijn. Bovendien speelt de film ook met de notie van tijd door de tikkende klok van Octavio's horloge en de kaart van zijn reis af en toe op het scherm te projecteren. Dit geeft het publiek een duidelijk overzicht van waar hij is en hoeveel tijd hij nog heeft, wat de spanning en betrokkenheid bij de film verhoogt.

Uitstekende gevechtsscènes

De gevechtsscènes in '60 Minuten' zijn absoluut een van de hoogtepunten van de film. Deze worden mogelijk gemaakt door de indrukwekkende vaardigheden van Sakraya en de ervaren stuntuitvoerders Marie Mouroum en Aristo Luis. De choreografie is gewelddadig maar goed afgewogen, wat resulteert in realistische en spannende gevechtsscènes die de MMA-training van de personages goed weerspiegelen. Hoewel de camerabewegingen en de montage soms afbreuk doen aan de choreografie, zorgen zij er over het algemeen voor dat de gevechtsscènes opwindend en gevaarlijk aanvoelen.

3.5/5

Afbeelding: 'Sixty Minutes', TMDB