Recensie Netflix-serie 'Supersex'

KKees van den Berg 6 maart 2024 17:49

'Supersex', de nieuwe miniserie op Netflix, vertelt het verhaal van de beroemdste pornoster ter wereld, Rocco Siffredi. De serie schetst een gedramatiseerd beeld van zijn leven en belicht veel meer dan alleen seks. Hier is een beknopte samenvatting van onze recensie.

Rocco Siffredi: Van Ortona naar wereldster

Rocco Siffredi, de 'grootste, meest invloedrijke en beroemdste acteur van het volwassen filmgenre', is de ster van Netflix's nieuwe miniserie 'Supersex'. Deze serie voor volwassenen is niet alleen erotisch, maar biedt ook inhoudelijke waarde. Het is een biopic die het levensverhaal van Siffredi volgt, van zijn nederige begin in het kleine Italiaanse dorpje Ortona tot zijn opkomst als een van de bekendste pornosterren ter wereld.

Flashbacks: Een inzicht in Rocco's leven

'Supersex' maakt, om het complexe en losbandige leven van Rocco te schetsen, gretig gebruik van flashbacks. Hoewel deze aanpak aan het begin van de serie goed werkt, kan het halverwege de serie tot onduidelijkheid leiden. Niettemin geeft het de kijker een inzicht in hoe Rocco is uitgegroeid tot de beroemdheid die hij nu is.

De serie is geïnspireerd op het leven van Rocco, maar blijft niet helemaal trouw aan de werkelijkheid. Zoals Rocco zelf in een interview heeft aangegeven, heeft de schrijfster veel van haar eigen interpretatie in het verhaal verwerkt. Vooral de relaties die Rocco heeft met de mensen om zich heen krijgen veel aandacht in de serie. Desondanks brengt de casting van Alessandro Borghi als Rocco de serie dichter bij het echte leven.

Met een hoofdpersonage als Rocco Siffredi zou 'Supersex' gemakkelijk ordinair kunnen worden. Echter, de serie zoekt de randjes op zonder naar vulgariteit te neigen. Het is niet probeert niet op een voorspelbare manier sexy te zijn. De serie bevat veel drama om de kijkers geïnteresseerd te houden, hoewel dit soms tot absurde verhaallijnen leidt.

'Supersex': Meer dan alleen seks

'Supersex' is een allesbehalve preutse serie, maar het gaat niet alleen om seks. De serie biedt verrassend genoeg ook diepgang. Hoewel het leven van Rocco Siffredi als inspiratie heeft gediend, is er veel gedramatiseerd in de serie. Dit kan soms resulteren in het verlies van focus en plotwendingen die uit de bocht vliegen. Door het geheel blijft Rocco Siffredi echter het interessantste personage in de serie.