Recensie serie 'Mr. & Mrs. Smith' op Amazon Prime Video: Meer intimiteit, minder seksuele spanning

RRoos Verhoeven 5 februari 2024 09:29

In een moedige nieuwe benadering van de klassieke film Mr. & Mrs. Smith, heeft Donald Glover een serie gemaakt met meer intimiteit en relatie-realiteit dan seksuele spanning. De Amazon Prime Video-serie, met Glover en Maya Erskine in de hoofdrollen, is een frisse kijk op het genre.

Nieuwe serie kiest voor intimiteit

De nieuwe adaptatie van Mr. & Mrs. Smith, met Donald Glover en Maya Erskine in de hoofdrollen, is nu te zien op Amazon Prime Video. De serie durft een afwijkende weg in te slaan door de focus te leggen op intimiteit in plaats van de seksuele spanning van de originele film. Ondanks de vragen of deze versie net zo 'sexy' is als het origineel, is het duidelijk dat de makers een andere richting hebben gekozen, en dat is positief.

John en Jane: van vreemden tot partners

In deze herinterpretatie van Mr. & Mrs. Smith ontmoeten John en Jane elkaar niet als getrouwd stel, maar worden ze door een agentschap aan elkaar gekoppeld als werkpartners, onder de dekmantel van een huwelijk. Dit is een interessante wending die de dynamiek tussen de personages en het plot verandert. Het biedt de mogelijkheid om de ontwikkeling van hun relatie te verkennen, wat in het origineel minder uitgediept was.

In tegenstelling tot het origineel, dat met name bekend stond om de sexy uitstraling van Brad Pitt en Angelina Jolie, brengt deze serie een vorm van relatability en charme die je zou vinden in een romantische komedie. Glover en Erskine, beiden comedic actors, zijn weliswaar aantrekkelijke mensen, maar kunnen niet dezelfde allure brengen als Pitt en Jolie. Dat is echter geen slechte zaak, want hun charmante, en soms onhandige, interacties zullen het publiek eerder laten nadenken over hoe ze zich tot de personages verhouden dan dat ze zichzelf met hen willen vergelijken.

Een studie van huwelijk en intimiteit

Deze versie van Mr. & Mrs. Smith biedt het publiek een kijkje in het huwelijk onder ongebruikelijke omstandigheden. Terwijl de Smiths in de film van 2005 vooral lust voor elkaar toonden, zijn de Smiths in deze serie nog bezig om intimiteit te ontdekken. De tederheid waarmee ze dat doen, de huishoudelijke gesprekken en de overgang van apart slapen naar een gedeeld bed, laten op een aangename manier de realiteit van relaties zien.

3.5/5

Afbeelding: 'Mr. & Mrs. Smith', TMDB