Recensie 'Winnie-the-Pooh: Blood and Honey 2' (2024)

RRoos Verhoeven 1 juni 2024 18:12

De horrorfilm 'Winnie-the-Pooh: Blood and Honey 2' is beter dan zijn voorganger door dieper in te gaan op het trauma van Christopher Robin en antwoorden te geven op onbeantwoorde vragen. Ondanks enkele verbeteringen, worstelt de film nog steeds met matige regie, vooral tijdens gewelddadige scènes.

Verbeteringen maar nog steeds struikelblokken

In vergelijking met zijn voorganger, die beschouwd werd als één van de slechtste films van het jaar, biedt 'Winnie-the-Pooh: Blood and Honey 2' een dieper inzicht in het personage van Christopher Robin en zijn trauma. De focus verschuift van pure horror naar sterkere karakterontwikkeling en storytelling. Er zijn echter nog steeds uitdagingen, zoals matige regie tijdens gewelddadige scenes en het nog niet volledig benutten van de potentie van het 'Poohniverse'.

Dieper inzicht in Christopher Robin's trauma

In deze vervolgfilm worden de gebeurtenissen die leidden tot de verschrikkelijke moorden in de Honderd Bunderbossen, beter verkend. Christopher, die worstelt met het verleden, bezoekt een therapeut om dingen te ontdekken die hij in zijn verleden heeft begraven, waaronder wat er gebeurde met zijn broer die op jonge leeftijd verdween. Tegelijkertijd worden Winnie-the-Pooh en zijn vrienden een echte bedreiging voor de inwoners van Ashdown.

Christopher Robin in de spotlight

In tegenstelling tot de eerste film, die teveel focuste op generieke, hersenloze horror zonder echt een verhalende doel, doet deze sequel een fatsoenlijke poging om wat menselijkheid in dit absurde idee te injecteren. Dankzij het script van Leslie, is Christophers zoektocht naar antwoorden veel boeiender en intrigerender.

'Winnie-the-Pooh: Blood and Honey 2' is geen volledige ommekeer van de eerste film: het is een stap in de juiste richting, maar er is nog veel werk aan de winkel. De film is nog steeds niet zo eng, schokkend in zijn geweld, of grappig zoals het stiekem denkt te zijn. De positieve punten van de film haal je eruit door te kijken naar het voorgaande deel: op de meeste vlakken doet deze film het nét ietsjes beter. Los van commercie blijft er niet echt een reden waarom deze film in een Winnie-the-Pooh-jasje zou moeten worden gegoten. Ik zou lekker naar ene andere film in de bioscoop gaan.

4.5/10

Afbeelding: 'Winnie-the-Pooh: Blood and Honey 2', TMDB