Recensie bioscoopfilm 'Garfield': Meer dan alleen een luie kater

DDavid Meijer 7 mei 2024 11:39

In een nieuwe geanimeerde versie van Garfield worden fans getrakteerd op een verrassend actieve en minder sarcastische rode kater. Ondanks enige teleurstelling onder hardcore fans, biedt de film veel plezier voor de hele familie.

Veranderde Garfield: minder lui en sarcastisch

De nieuwste versie van Garfield heeft enkele fans verrast door een iets ander beeld van de beroemde rode kater te geven. Verwacht minder sarcasme en luiheid dan in de strips, maar een kleurrijke familiefilm met af en toe een vriendelijk venijn van onze favoriete rode kater. In tegenstelling tot de stripversie, waar Garfield bekend staat om zijn luiheid en sarcasme, is de filmversion iets actiever, wat sommige fans teleurstelt.

Hoewel de film geen grote hit was onder critici, wist het toch genoeg te scoren om een vervolg te rechtvaardigen, waardoor we kunnen uitkijken naar meer avonturen met Garfield en zijn vrienden. De film heeft een volledige geanimeerde versie met Chris Pratt (Jim Bakkum in het Nederlands) die de stem van Garfield leent en meer inzicht geeft in het verleden van onze favoriete luie rode kater.

Sterke stemmencast verhoogt verwachtingen

De Amerikaanse versie van de film heeft een sterrencast aan stemmen toegevoegd, en ook in Nederland zijn er bekende namen die hun stem lenen aan de personages. Dit zal zeker de verwachtingen van oudere bezoekers verhogen, gezien de bekendheid van de namen in de stemmencast.

Garfield slaagt als familiefilm

Ondanks de veranderingen in de persoonlijkheid van Garfield, is de film als familie-entertainment zeker geslaagd. Met zijn kleurrijke animatie en tal van avonturen waarin Garfield verstrikt raakt met de meest kleurrijke bijfiguren, zal menig kind gecharmeerd zijn van de film. De film weet het publiek zeker te amuseren met zijn grappige en gevoelige opening, waarin we zien hoe Jon en Garfield ooit bij elkaar zijn gekomen.

6.5/10

Afbeelding: 'The Garfield Movie', TMDB