Recensie 'Love Lies Bleeding': een onverwachte liefdesverhaal vol horror

DDavid Meijer 13 maart 2024 14:59

In de nieuwe thriller 'Love Lies Bleeding' van Rose Glass ontvouwt zich een onconventioneel liefdesverhaal tussen twee bodybuilders in de jaren tachtig van New Mexico. Het is een verhaal waarin romantiek, misdaad en paranormale horror hand in hand gaan, met Kristen Stewart en Katy O’Brian in de hoofdrollen.

Onconventioneel liefdesverhaal met een horrortwist

In de nieuwe film 'Love Lies Bleeding', een thriller geregisseerd door Rose Glass, wordt een onorthodox liefdesverhaal verteld. Het verhaal begint in een sportschool waar twee vrouwen elkaar ontmoeten, een gesprek aanknopen en uiteindelijk samen hand in hand de sportschool verlaten. Dit ongewone liefdesverhaal speelt zich af tussen Lou (gespeeld door Kristen Stewart), de terughoudende manager van de sportschool met een duistere misdaadachtergrond, en Jackie (Katy O’Brian), een bodybuilding liefhebber die droomt van competitief gewichtheffen. Hun romantiek is oprecht en overtuigend, wat essentieel is, gezien het feit dat 'Love Lies Bleeding' hen onderwerpt aan criminaliteit, geweld, en zelfs een vleugje paranormale body horror.

Intense setting in de jaren 80

Het verhaal van 'Love Lies Bleeding' speelt zich af in een klein, stoffig stadje in New Mexico in de jaren 80. Hier lijkt iedereen ofwel een matje (een typisch kapsel uit die tijd), een handvuurwapen, of zelfs beide te hebben. De film, die over het algemeen leuk maar ook onverbiddelijk intens is, toont op een intrigerende manier hoe de personages, Lou en Jackie, met hun gespierde lichamen op een bepaald moment lijken te transformeren tot enorm grote, Hulk-achtige wezens – een verandering die de grens tussen aspiratie en nachtmerrie doet vervagen.

Kristen Stewart, één van de hedendaagse koninginnen van de Amerikaanse indie cinema, schittert in haar rol als Lou. Ze speelt een ongemakkelijke, stoere vrouw met een hart van goud. Stewart's prestatie in 'Love Lies Bleeding' is een prachtige toevoeging aan haar groeiende canon van complexe hoofdpersonages.

Realiteitoverstijgende relatie

Het partnerschap tussen Jackie en Lou is zo krachtig dat het geen verrassing is wanneer het letterlijk de regels van de realiteit begint te breken. Dit aspect van hun relatie zet de kijker constant op het puntje van zijn stoel en houdt het plot spannend en onvoorspelbaar.

Afbeelding: 'Love Lies Bleeding', TMDB